Çene Düzensizliği Tedavisi

Ortodonti hem dişlerde hem de çene yapılarındaki bozukluk ve düzensizliklerin giderilmesi ile ilgili diş hekimliği alanıdır. Büyüyen çocuklarda 8-10 yaşlarında, çene yapılarındaki bozukluklar tespit edilebilir ve bu yaşlarda bu bozuklukların düzeltilmesi amacı ile ortopedik tedavilere başlanır. Çene düzensizliği tedavisi sürecinde ne kadar erken tespit edilir ve önlemleri o ölçüde erken alınırsa hem tedavinin süreci kısalmakta hem de sonuca erken ulaşılabilmektedir. Bu sebeple erken teşhis oldukça önemlidir.

Çene düzensizliği tedavisi gerektiren durumlar, genetik nedenler ile meydana gelebildiği gibi travma, kötü alışkanlıklar (parmak emme, tırnak yeme, kalem ısırma), yaygın ve aşırı süt diş çürükleri ve solunum sistemi problemleri gibi sonradan kazanılmış problemler nedeni ile de ortaya çıkabilir. Esas olan teşhisin önce ve doğru olarak belirlenebilmesidir.

Bunların arasında alt çene ileriliği veya geriliği, damak darlığı ve üst çene ileriliği veya geriliği mevcuttur. Bu saydığımız düzensizlikler tek tek olabildiği gibi birden fazla düzensizlik bir arada da bulunabilir. Bu hastalarımızda çenelik, headgear, enselik veya damaklık gibi ağız içi veya ağız dışı ortopedik cihazlar kullanılır ve iyi bir doktor- hasta işbirliği ile oldukça yüz güldürücü sonuçlar alınabilir.

Çene düzensizliği tedavisi uzman ellerde yürütüldüğü taktirde korkulacak bir rahatsızlık değildir.

Sosyal Medya kullanıcı iseniz, Dr Tercüman FACEBOOK, INSTAGRAM hesaplarımız üzerinden bizleri takip ederek güncel bilgilendirmelerden haberdar olabilirsiniz.

YOUTUBE kanalımız üzerinden ise bilgilendirme videolarımızı takip edebilir, olası sorularınızın cevaplarına ulaşabilirsiniz.

Soru yada görüşleriniz olması halinde lütfen BURADAN bizimle iletişime geçiniz. En kısa sürede dönüş sağlamaktan mutluluk duyarız.